Kedves Diákok, Szülők, Kollégák!

Amennyiben a tanulással, oktatással, a jelen megváltozott körülményekkel, érzelem vagy indulat kezeléssel, egészségprevencióval kapcsolatban kérdések, megosztandó gondolatok merülnek fel bárkiben elérhető vagyok online és telefonos módon is. 

Elérhetőségemet megkönnyítendő az alábbi linken lévő 

IDŐPONT FOGLALÁS 

táblázaton keresztűl is igénybe lehet venni a pszichológusi konzultációt.A megjegyzés rovatban lehet jelezni a megfelelő kommunikációs csatornát(telefont, e-mail címet mindenképpen szeretnék kérni) és az adott időpontban kezdeményezem a kapcsolat felvételt.Várom a jelentkezéseket és minden jót kívánok!

Batári-Szepesi Anikó

Olvasó Bagoly

Kedves Gyerekek!

Mivel személyesen nem tudtok ellátogatni a könyvtárba, tartsatok velem itt! Ezen az oldalon érdekességeket, könyvajánlásokat, meséket találhattok mindaddig, amíg nem találkozunk újra.

A blog elérhetősége: gyengenlatok-konyvtar.blog.hu

Sok szeretettel várok mindenkit! Edit néni

Edu365

Ingyenes Office letöltés a Nemzeti Fejlesztés Minisztérium Tisztaszoftver programjának köszönhetően!

Most minden tanuló/hallgató és tanár ingyenesen töltheti le az Office 365 ProPlus programcsomagot, amely akár 5 számítógépre és mobil eszközre is telepíthető!

Figyelem, a letölthető Office365 Pro Plus felhasználónév nincs összekapcsolva a Teams környezettel.

Letöltés: o365.oh.gov.hu

Az intézmény nyitvatartása

A Kormány 1102/2020. (III. 14.) Korm. határozata alapján intézményünk munkanapokon 08.00 – 16.00 óra között a nyári szünet ügyeleti napjaihoz hasonlóan nyitva tart.

“a tantermen kívüli, digitális munkarend szerinti nevelés-oktatás feladatellátásának megszervezése, illetve ellenőrzése 2020. március 16. napjától a köznevelési, szakképzési intézmény vezetőjének feladataként rögzítésre kerül olyan módon, hogy az iskolában, továbbá tagintézményében
ea) az intézmény vezetője, illetve a tagintézmény-vezető és helyettesei közül legalább egyiküknek, vagy
eb) ha az intézményben, tagintézményben a vezetői megbízással rendelkezők létszáma, illetve a vezetők betegsége vagy más okból való távolléte nem teszi lehetővé az ea) alpontban foglaltak teljesítését, a köznevelési intézmény szervezeti és működési szabályzatában meghatározott helyettesítési rendben kijelölt személynek

Gyermekek nem léphetnek az iskolába, a szülők / gondviselők a tanszereket elvihetik. Kérjük a kedves szülőket, hogy indulás előtt egyeztessenek az osztályfőnökökkel.

Köszönettel

Bodányi Levente

Tájékoztató az étkezésről

A rendkívüli helyzetre tekintettel 2020. március 16-tól az étkezések lemondása külön jelzés nélkül is elfogadásra került, nem hárítjuk át a szülőre a le nem mondás következményeit.

Az Étkezési Szolgáltató Gazdasági Szervezet tájékoztató levele itt megtekinthető>>>

A Magyar Nemzeti Múzeum a virtuális térben

Múzeumozz a szobádból!

Sokan nem gondolnak bele, hogy milyen munka folyik egy muzeális intézményben. Felmerülhet az a kérdés, hogy mit adhat a múzeum egy olyan helyzetben, amikor az emberek többségének nincs lehetősége arra, hogy kiállítást látogasson? Milyen kész online tartalmakat tud egy múzeum kiajánlani? Hogyan tudják ezek segíteni a pedagógusokat? Ezekre a kérdésekre válaszol a Magyar Nemzeti Múzeum, több más múzeum mellett. Sorozatban mutatja be, hogy milyen már kész online tartalmaik vannak, amelyekkel támogathatják az oktatást, vagy akár egyéni élményeket is nyújthatnak azok számára, akik nem tudják látogatni az intézményeket.
Múzeumaink nagy része rendelkezik izgalmas online tárlatokkal, virtuális gyűjteménnyel, letölthető tananyaggal, online segédlettel, saját videó- és hanganyaggal, bloggal, vagy más tudományos fórummal.

MNM a virtuális térben
Olvassuk el a múzeum történetét, ismerjük meg az intézményt és tegyünk egy virtuális sétát a múzeum épületében!
Otthon a szobából is bejárhatók a múzeum állandó kiállításai! Tegyünk benne egy sétát, vagy nézzük meg az egyes kiállítások főbb tárgyait és olvassuk el azok leírásait. Ezekhez különböző módon lehet kötni a tantervei feladatokat is. Ezekhez készíteni fogunk tananyagokat, amelyeket hamarosan elérhetővé teszünk.
A Magyar Nemzeti Múzeum épülete ikonikus hely, történetével a magyar történelem is jobban megismerhető. Az épületet körülvevő Múzeumkert pedig történelmi események, találkozások, ifjúsági regények  helyszínéül is szolgált.

Böngészhető gyűjteményi anyag
A múzeum honlapján található virtuális kiállítás és tárgyleírások mellett azonban több helyen online kiállítások illetve gyűjtemény darabjait (museumapmonguzmnm régészet) találhatjuk meg. 
Betűk című kiállítás egy alternatív látogató útvonal amely azt boncolgatja, hogy mi a láthatóvá tett kulturális emlékezet, az írás szerepe a Kárpát-medencében az őskortól napjainkig? Hányféle írásbeliség nyomait őrizzük a Múzeumban?

A kiállítás audio guide-ja elérhető itt két részletben:
1) Az őskortól az államalapításig
2) Az államalapítástól a 20. század végéig

Letölthető segédanyag
Pedagógusok számára adott ki kézikönyvet a Magyar Nemzeti Múzeum A POKOL BUGYRAI… „MÁLENKIJ ROBOT” – KÉNYSZERMUNKA A SZOVJETUNIÓBAN címmel. A kézikönyv segédanyag a tanárok számára a Magyar Nemzeti Múzeum Málenkij Robot Emlékhely kiállításának értelmezéséhez és a korszak történelmi hátterének tanításához, megemlékezések szervezéséhez.
 
A Magyar Nemzeti Múzeum állandó kiállításainak alternatív útvonalon történő felfedezésére hív a Kötődések Kiállítás a kiállításban – Új látogatói útvonal. Az útvonalunkon arra hívjuk látogatóinkat, gondoljuk végig együtt: hogyan szerveződtek az egyének különböző csoportokká az évezredek során. Milyen hasonlóságok kötötték össze a kisebb-nagyobb közösségek tagjait? Milyen különbségek választották el őket egymástól? Mit mutatnak a tárgyak az emberi kapcsolatok sokféleségéről a történelemben, és mai szemmel nézve vajon hogyan, hányféleképpen köthetők össze egymással?
A kiállításhoz sétáló füzet, tárgyképekkel és leírásokkal és rejtvény is tartozik.

A MNM YouTube csatornája
Ahogy több múzeum, úgy a Magyar Nemzeti Múzeum is rendelkezik saját Youtube csatornával, ahol hozzáférhetők beszélgetések, előadások, vagy épp kiállításokhoz készült tartalmak.  
Nézze meg Fábry Sándor 89-es design centerét, vagy az 1470-es évek lakomáját vagy a régészeti kutatásokat!

Szakmai blog
múzeum blog 
ezer izgalmas történet forrása az egyiptomban ásó régészektőlAdy temetésén keresztül  egészen addig milyen állatmaradványokat találtak a régészek a Múzeumkert felújításakor. 

Facebookinstagram
Itt sok friss, érdekes és színes történetet fogunk megosztani!     

Online oktatás
Hamarosan elindítunk egy olyan gyűjtőoldalt, ahol a pedagógusok munkáját segítjük online elérhető oktatási tartalmakkal.
 

Digitális tanrend

Kedves Szülők!

A Kréta naplóba Önöknek gondviselői belépési jogosultságuk van, ez egy magasabb jogosultsági szint, mint a tanulóké, mert ez tartalmazza az e-ügyintézés lehetőségét is. A tanulói hozzáférést első osztályban eddig nem tartottuk szükségesnek megadni, hiszen most tanulnak meg írni, olvasni és az Önök felügyeletével léphetnek be bármilyen digitális eszközre.

Az új helyzetre és a távoktatásra való tekintettel azonban valószínűleg a tanulói felületet is fogjuk használni, itt lehetséges például házi feladatok megadása, csatolmány küldése, ezért minden gyermekhez generáltunk belépési jogosultságot, amely a következő:

Felhasználó név: a gyermek OM azonosítója (a gondviselői belépésnél is az OM azonosító van csak ott G01, G02 stb. végződéssel)

Jelszó: a gyermek születési dátuma kötőjellel elválasztva (pl. 2006-01-05)

Kérem, próbálják ki a tanulói belépést is.

Bodányi Levente
intézményvezető-helyettes

Új munkarend a köznevelési és szakképzési intézményekben

A koronavírus járvány terjedése miatt a Kormány „A koronavírus miatti új munkarend bevezetéséről a köznevelési és szakképzési intézményekben” című 1102/2020 számú határozatában az iskolákban a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről döntött. A döntés az óvoda, a pedagógiai szakszolgálati intézmény és a pedagógiai-szakmai szolgáltatást nyújtó intézmény kivételével érinti valamennyi köznevelési intézményt.

Általános információk

2020. március 16. napjától az oktató-nevelő munka tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. Fontos hangsúlyozni, hogy ez nem rendkívüli szünet, hanem az oktatás módjának megváltoztatása, amely továbbra is biztosítja a tanulók számára a tanulás Alaptörvényben rögzített lehetőségét. A megváltozott körülményekhez az iskoláknak és a pedagógusoknak is alkalmazkodniuk kell.

Az új munkarendben a tanulók részére tilos az intézmények oktatási célú látogatása. A tananyag kijelölése, a tanulási folyamat ellenőrzése és támogatása a pedagógusok és a tanulók online vagy más, személyes találkozást nem igénylő kapcsolatában történik, oly módon, hogy a tananyag tantermen kívüli, digitális munkarend keretében történő átadása alkalmas legyen a tanuló tanulmányi követelményeinek teljesítésére.

A tantermen kívüli, digitális munkarend időtartama alatt a tanulók lehetőleg kerüljék a nagyobb csoportos találkozásokat, közös programokat. Felügyeletüket a szülők, családok, szomszédok bevonásával, kis csoportokban célszerű megszervezni. A gyermekek felügyeletét nem javasolt a nagyszülőkre bízni, hiszen ők a legveszélyeztetettebbek, védjük meg őket!

A Kormányhatározat értelmében 2020. március 16. napjától a szülők igényei alapján, indokolt esetben a nemzeti köznevelésről szóló törvény hatálya alá tartozó iskolák esetében a területileg illetékes tankerületi központ, szakképző intézmény esetében a területileg illetékes szakképzési centrum munkanapokon megszervezi a gyermekek, tanulók napközbeni kiscsoportos felügyeletét. A megszervezés azt jelenti, hogy egyeztetés alapján ebben természetesen nem állami fenntartású intézmények is részt vehetnek.

Mivel a munkavégzés folyamatos, a pedagógusoknak a tantermen kívüli, digitális munkarend idején is jár a munkabér.

Annak érdekében, hogy a pedagógusok és a tanulók a lehető legkönnyebben tudjanak áttérni az új munkarendre, az oktatásért felelős miniszter módszertani ajánlást tesz közzé.

A köznevelési intézmények épületei nem kerülnek bezárásra. Az intézményvezető és az új munkarend megszervezése érdekében helyben ellátandó feladattal megbízottak továbbra is ott végzik tevékenységüket. Amennyiben a pedagógusoknak munkavégzésük érdekében – például a helyi digitális infrastruktúra használata céljából – be kell menniük az intézménybe, ez módjukban áll.

Az új munkarend idején az intézmény vezetője, illetve a tagintézmény-vezető és helyettesei közül legalább egy fő (ha ez nem megoldható, a helyettesítési rendben kijelölt személy) köteles munkanapokon, munkaidőben az intézményben, tagintézményben tartózkodni és szervezni az új típusú feladatellátást.

A gyermekétkeztetés biztosítása az adott településen intézménytípustól függetlenül önkormányzati feladat. A főzésre jelenleg is használt konyhák továbbra is rendelkezésre állnak, a gyermekek étkeztetése azonban nem történhet az oktatási-nevelési épületekben. Ezért azon gyermekek számára, akiknél ez indokolt, a helyben lehetséges legoptimálisabb módon kell biztosítani az étkezés lehetőségét (például kiszállítással).

Abban az esetben, ha a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet huzamosabban fennmarad, az érettségi vizsgákkal kapcsolatban további részletes tájékoztatást adunk ki. Jelenleg úgy véljük, az erre történő felkészítés ebben a munkarendben is eredményes lehet és a vizsgák megszervezése is megoldható.

Kizárólag kollégiumokra vonatkozó tudnivalók

A kollégiumokról speciális intézkedést nem hozunk, várhatóan a tanulók döntő többsége hazatér majd, egyes speciális esetekben azonban indokolt lehet a kollégiumok nyitva tartása. Javasoljuk, hogy a nevelőtanárok biztosítsák az esetlegesen a kollégiumban maradó tanulók felügyeletét, de a kollégiumok bevonhatóak a kiscsoportos gyermekfelügyeletbe is, az oktató tevékenységet ellátó pedagógusok esetében pedig a tantermen kívüli, digitális munkarend kapcsán megfogalmazott általános eljárás érvényes.

Kizárólag a pedagógiai szakszolgálatokra vonatkozó tudnivalók

A Kormányhatározat nem vonatkozik a pedagógiai szakszolgálatokra. Tekintettel arra, hogy ezekben az intézményekben jellemzően nem kerül sor csoportos foglalkozásokra, a Klebelsberg Központ és a tankerületek szolgáltatási típusonként (pl. logopédiai ellátás, szakértői bizottsági tevékenység, nevelési tanácsadás) módosítják a működés, a munkavégzés körülményeit a vészhelyzet adta körülményekhez igazodva.

Az új munkarendben történő működés mindenkinek komoly kihívást jelent. Kérünk minden intézményvezetőt, pedagógust, tanulót és szülőt, hogy közösen oldjuk meg ezt a nehéz feladatot, és türelemmel viseljük a nehézségeket. Ez nem egy kiforrott, nagy óvatossággal bevezetett oktatási reform, hanem egy vészhelyzetben hozott rendkívüli intézkedés, mely hozzájárul a járvány mielőbbi leküzdéséhez. Ezzel párhuzamosan tekintsük ezt a változást egy hatalmas innovációs lehetőségnek, melyből a lehető legtöbbet hozzuk ki gyermekeink, jövőnk érdekében!

(EMMI)