Augusztus utolsó hetében, amikor a diákok még az utolsó vakációs napokat élvezik, a pedagógusok már javában készülnek az új tanévre. Módszertani Intézményünk ebben az időszakban szakmai napokat szervezett azoknak a pedagógus kollégáknak, akiknek első osztályába gyengénlátó gyermek érkezik.
A továbbképzésre az ország különböző pontjairól jelentkeznek, érkeztek résztvevők. Az első nap online formában valósult meg, ahol a résztvevők átfogó képet kaptak a gyengénlátás fogalmáról, a látássérülés pedagógiai következményeiről, valamint megismerkedtek az olvasás- és írástanítás speciális módszereivel és eszközeivel. A nap egy szemészeti előadással zárult, amely a leggyakoribb szembetegségeket és azok iskolai megjelenését ismertette.
A második napon már személyes jelenléttel zajlott a program. A résztvevő pedagógusok gyakorlati példákon keresztül láthatták, hogyan érdemes kialakítani egy gyengénlátó tanuló számára optimális tanulási környezetet. Ezt követően a matematika tanításához kaptak sérülésspecifikus módszertani útmutatást. Kiemelkedő élményt jelentett a szimulációs gyakorlat, amely során sajátélményen keresztül tapasztalhatták meg, milyen kihívásokkal néz szembe egy gyengénlátó gyermek a mindennapokban.
A nap során eszközbemutatóra is sor került: a résztvevők kipróbálhatták a legmodernebb optikai és digitális segédeszközöket. Egy filmvetítésen keresztül pedig betekintést nyerhettek abba, hogyan segíthetjük egy integráltan tanuló gyermek órán való részvételét. A programot egyéni konzultációk zárták, ahol konkrét kérdéseikre is választ kaphattak a pedagógusok.
Az idei tanév során több alkalommal tervezünk hasonló szakmai napokat, mind online, mind személyes formában, óvodai és általános iskolai pedagógusok számára. A képzésekről minden esetben az integráló intézmény vezetőjét is tájékoztatjuk, aki nyilvántartásunkban szerepel.
