Több-kevesebb

A következő játék elsősorban a nagycsoportos, iskolába készülő gyermekeknek ajánlott. Gyakorolni lehet vele a számlálást, több-kevesebb fogalmát és a vizuális megfigyelőképességet, finommotorikát is fejleszti.

Szükséges hozzá 2 lapos tálca/tányér (én egy Medvesajtos doboz 2 felét használtam), 2 egyforma színű és méretű pálcika és – lehetőleg egyforma – kupakok (vagy bármi más, amiből sok van otthon, pl. bab, gomb, legó).

Fontos, hogy egyszínű háttéren dolgozzunk és mind a tálcák, mind a pálcikák, mind a kupakok színben kontrasztosak legyenek a háttérrel és egymással is, hogy a gyermek könnyen észrevegye őket. Óvodás korban 6-ig kell ismerniük a gyermekeknek a számokat, így nem érdemes annál nagyobb mennyiségekkel dolgozni.

Játékvariációk:

  1. Rakunk mindkét dobozba valamennyi kupakot. A gyermek számolja meg, melyikben hány darab van, majd mondja meg, melyikben van több/kevesebb!
  2. Rakunk az egyik dobozba valamennyi kupakot. A gyermek számolja meg, hányat raktunk bele, majd rakjon a másikba az utasításunknak megfelelően többet vagy kevesebbet.
  3. Rakunk mindkét dobozba valamennyi kupakot. A gyermek számolja meg, melyikben hány darab van, majd mondja meg, melyikben van több/kevesebb és pálcikákból rakja ki a megfelelő relációs jelet („kacsacsőrt”)!
  4. Rakunk az egyik dobozba valamennyi kupakot. A gyermek számolja meg, hányat raktunk bele, majd rakjon a másikba az általunk kirakott relációs jelnek megfelelően többet vagy kevesebbet.

Ha még nehezen megy a gyermeknek a relációs jel kirakása, előre elkészíthetjük azt például kartonra ragasztott hurkapálcákból.

Készítette: Horváth Melinda

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük