Zokninyuszi

Ezt az aranyos kis nyuszit az iskolás gyerekek önállóan és rövid idő alatt elkészíthetik. Az óvodásoknak még szükséges segíteni, de ők is aktívan részt vehetnek a megvalósításban.

Fejlődik közben a szem-kéz koordináció, a finommotorika és a kreativitás is. A kész nyuszi lehet dísz, de válhat belőle játék, akár alvótárs is.

Hozzávalók:

fél pár zokni (biztosan akad néhány párjavesztett példány), rizs, teáskanál, fonal, szalag, olló, filctoll, ragasztó és színes papír (elhagyható)

Elkészítés:

A zokni szárát nyissuk ki és töltsük meg kb. a harmadáig rizzsel (ebben a legkisebbek is ügyesen részt tudnak venni). Közvetlenül a „töltelék” fölött kössük át a zoknit egy fonallal (ez lesz a nyuszi teste), és folytassuk a töltögetést a zokni kétharmadáig (ez lesz a nyuszi feje). Ismét kössük át fonallal, meghagyva a tetején a füleknek való részt.

A nyuszi füleit úgy alakítsuk ki, hogy a megmaradt felső egyharmadot függőlegesen félbevágjuk, majd ollóval megformázzuk a fülek alakját – ez már kicsit nehezebb, a kisebbeknek itt elkél a segítség.

Végül gyermekünk készítse el a nyuszi arcát: megrajzolhatja filctollal, de színespapírból is vághat rá szemeket, orrot, és a fonalból bajuszt, majd ezeket ráragaszthatja a nyuszi fejére.

Ha van szép szalagunk, masnit is köthet a nyakába, hogy még csinosabb legyen.

A kép forrása: http://manokucko.hu/zokni-nyuszi-keszitese-nemcsak-husvetra/   

Készítette: Demeterné Pósfai Brigitta

Papírtojás díszítése változatos technikákkal

A tojásfestés, -díszítés elengedhetetlen mozzanata a húsvéti készülődésnek. A valódi tojások mellett papírból is sokféle dísz készülhet. Ennek előnye, hogy sokkal nagyobb mérettel is dolgozhatunk (így a kisebb, vagy rosszabbul látó gyermekek is könnyebben boldogulnak, még akkor is, ha nincs nagy gyakorlatuk a kézműveskedésben), és a kész alkotások a tojásnál kevésbé sérülékenyek. Fejlődik közben a finommotorika, a szem-kéz koordináció, a kreativitás, a vizuális figyelem, és összetettebb műveknél a kitartás is.

Hozzávalók:

  1. A/4-es (vagy félbehajtott, A/5-ös) rajzlap vagy karton (lehet fehér és színes is)
  2. ceruza, filctoll
  3. olló

A díszítéshez:

  1. színesceruza, zsírkréta, filctoll, festék, ecset, nyomda (parafadugó, kupak, vattapamacs, pompon, ruhacsipesz, fültisztító pálcika, sütiforma, cellux)
  2. színespapír, krepp-papír, szalvéta, papírzsebkendő, csomagolópapír, textilmaradék
  3. különböző magvak, termések (bab, sárgaborsó, napraforgómag, tökmag, rizs, lencse, kukorica stb.), tálca (lehetőség szerint legyen kontrasztos a ráhelyezett termésekkel)
  4. különféle formájú száraztészta
  5. színes fonalak, szalagok
  6. színes gombok, gyöngyök
  7. csillámpor

Elkészítés:

Rajzoljunk egy nagyméretű tojásalakot egy A/4-es rajzlapra vagy kartonra (lehet kisebb, A/5-ös méret is), majd vastagítsuk meg a körvonalát fekete filctollal, hogy jól látható legyen! Gyermekünk vágja ki a tojást önállóan vagy segítséggel.

  1. Színezze, vagy fesse ki az egész felületet tetszés szerint!
  2. Ha celluxszal csíkokat ragaszt a tojásra és ezeket a kifestés után eltávolítja, a fehéren hagyott rész érdekes mintákat ad.
  3. Ujját festékbe mártva pöttyözze ki a tojást.
  4. Vattapamacsot vagy pompont is használhat a festéshez, akár ruhacsipesszel is megfoghatja ezeket, így még érdekesebb (és nehezebb) lesz a feladat.
  5. Nyomdázhat is a tojásokra (félbevágott zöldségekkel, gyümölcsökkel, WC-papír gurigával, kupakkal, parafadugóval, sütiformával, stb.)
  6. Színespapírból, csomagolópapírból, szalvétából, textilmaradékokból kivágott vékony csíkokat is ragaszthat egymás alá. Ha a csíkokat apróra vágva felkockázza, mozaikos tojáskép is készülhet.
  7. A krepp-papírt apró galacsinokra gyűrve ragaszthatja fel. Ha nincs otthon krepp-papír, papírzsebkendőből is gyúrhat apró golyócskákat, melyeket a felragasztás után festékkel színesít.
  8. Ragaszthat rá színes gombokat, gyöngyöket.
  9. Díszítheti apró magvakkal, termésekkel, vagy száraztésztával.
  10. Vágjunk a papírtojás belsejébe (félbehajtva könnyebb) keresztben vagy hosszában párhuzamosan több egyenes vonalat. Ezeken keresztül gyermekünk fűzzön át színes papírcsíkokat, így a fűzés technikáját is gyakorolhatja.
  11. Készíthetünk félbehajtott képeslapot is: a lap elülső oldalán vágjunk ki egy nagyméretű tojásalakot, a belsejét pedig díszítse a gyermek az előzőleg felsorolt technikák valamelyikével, a teljes felületet kitöltve. A képeslapot összecsukva láthatóvá válik a szépen megmintázott tojásalak.
  12. Gyermekünk alkotásait fel is fűzhetjük, vagy csipesszel felcsíptethetjük egy hosszabb fonalra, és felfüggeszthetjük húsvéti dekorációként.

Örömteli készülődést kívánok az ünnepekre!

Készítette: Demeterné Pósfai Brigitta

A képek forrása:

https://onlinebolcsi.wordpress.com/tag/tojas/    dugónyomdával

https://vilashes.ru/hu/detskie-raboty-k-pashe-v-detskom-sadu-podelka-pashalnoe-yaico.html   festéssel, mintás csomagolópapír-mozaikokkal, festett száraztésztával

https://www.cukimamik.hu/ajanlo/csinald-magad/item/892-diy-husveti-tojas-gyerekek   ruhacsipesszel megfogott pomponnal, gombokkal

https://lilleluett.de/2014/03/osterdeko-basteln-mit-kindern-upcycling-stoffreste.html   mintás textilcsíkokkal

https://www.ovodahegyko.hu/wp-content/uploads/2020/04/H%C3%BAsv%C3%A9t-nagyok-2.0.pdf   papírszövéssel

https://jatsszunk-egyutt.hu/husveti-dekoraciok-gyerekekkel/        selyempapírral

https://jatsszunk-egyutt.hu/tojasdiszites-sutiformaval/     sütiformával

https://jatsszunk-egyutt.hu/husveti-jatekotletek-ovisoknak/    színespapír-mozaikkal 

https://jatsszunk-egyutt.hu/festett-tojasok/          vattapamacs-nyomdával

https://kreativhobbikcsoport.hu/2019/04/07/3975/    kinyitható képeslap 

Hímes tojások parafatáblán

A Húsvét közeledtével sokan hímes tojásokat készítenek különféle technikákkal. Gondolták volna, hogy térképtűkkel is lehet tojást díszíteni?

A gyermekek finommotorikáját, szem-kéz koordinációját fejleszti a következő játékos tevékenység. Szükség van hozzá hungarocell vagy parafatáblára, színes térképtűkre vagy rajzszegekre, és papírra rajzolt hímes tojásokra. Alább letölthetnek a tojásokhoz sablonokat:

A mintákat kinyomtathatják fehér vagy színes papírra, vagy Önök is készíthetnek ilyeneket. Rajzoljanak egy  nagy méretű tojást egy papírra (ne legyen karton, mert azt nehéz átszúrni), majd rá valamilyen minta szerinti elrendezésben vagy össze-vissza fekete vagy színes pöttyöket. Ennek a megrajzolásában a gyermek is részt vehet. A jól láthatóság miatt használjanak vastag fekete, vagy színes filctollakat. A kinyomtatott vagy elkészített tojásokat vágják ki, majd helyezzék rá a vízszintes felületre (pl. asztalra) helyezett hungarocell vagy parafatáblára. A tojásokon található pöttyökbe kell a gyermeknek a megfelelő színű térképtűket vagy rajzszegeket beleszúrnia. Mielőtt nekikezdene, beszéljék meg vele az eszközök helyes használatát, hogy a balesetveszélyt elkerüljék! Kisebb gyermekeknél szükség lehet szülői felügyeletre a tevékenység közben is!

A térképtűkkel díszített tojásokat rajtahagyhatják a táblán, melyet felakaszthatnak vagy kitehetnek egy polcra. Ezzel ünnepi dekorációt varázsolhatnak az otthonukba.

Készítette: Kolozs Ildikó

Társasjáték tojástartóból

Ebben a társasban a játékosok nem egymás ellen versengenek, hanem együtt juttatják át a „bábukat” a másik oldalra. Két vagy több játékos is részt vehet benne. Ezt az egyszerű társasjátékot kisgyermekekkel is játszhatjuk, mert nincs szükség arra, hogy a dobókocka számképeit leolvassák, vagy, hogy számolják, mennyit kell lépniük. A tojástartó felépítése is segítség lehet nekik a lépések során a bábuk elhelyezésében. A társasjáték a gyermekek szabálytudatát, szabálykövetését fejleszti, emellett a vizuális és szem-kéz koordinációs képességeiket is.

A játék elkészítése:

Szükség lesz egy nagy tojástartóra, amelyben harminc darab tojás helye van. A játékhoz kell még egy olyan dobókocka, melynek az oldalai színekkel vannak megjelölve. Ha nincs ilyen otthon, papírból készíthetnek egyet. Itt található a dobókocka sablonja:

A játék elkészítése:

Szükség lesz egy nagy tojástartóra, amelyben harminc darab tojás helye van. A játékhoz kell még egy olyan dobókocka, melynek az oldalai színekkel vannak megjelölve. Ha nincs ilyen otthon, papírból készíthetnek egyet. Itt található a dobókocka sablonja:

Nyomtassák ki vastagabb papírra, majd színezzék ki az oldalait más-más színűre (pl. piros, kék, citromsárga, zöld, lila, narancssárga). Ha vékony lapra nyomtatták ki, akkor ragasszák rá egy vastagabb kartonpapírra, majd ragasszák össze a kockát! A játék bábui lehetnek a dobókocka színeinek megfelelő bábuk, pompomok, gombok, színes cukorkák, vagy különböző színű papírokból gyúrhatnak galacsinokat is.

A tojástartót úgy kell a játékhoz elhelyezni, hogy hat sora és öt oszlopa legyen. A sortartást, a „bábuk” lépésének útját segítheti, ha a sorok közé színes szalagot vagy fonalat ragasztanak a kiemelkedésekre.

Játékszabály:

Helyezzék el a bábuk gyanánt szolgáló tárgyakat a tojástartó bal oldalán, egymás alá a mélyedésekbe. Az első játékos dob a kockával, majd a megfelelő színű tárgyat eggyel jobbra lépteti a tojástartóban. Ezután a következő játékos ismét dob, majd lép, és így folytatódik a játék. Ha valamelyik bábut sikerült eljuttatni a sor végére, akkor a játék végéig az ott marad, és ha ennek a színét dobnák ki, akkor újra dobjanak, amíg valamelyik másik bábuval nem tudnak lépni. A játék akkor ér véget, ha az összes tárgyat eljuttatták a sorok végére.

A játék elején vagy közben tippelhetnek is, hogy melyik bábu ér hamarabb a sor végére.

Örömteli játékot kívánok!

Készítette: Kolozs Ildikó

Puzzle spatulából

Ez a játék fejleszti a vizuális észlelést, a rész-egész viszonyának a megértését, a szem-kéz koordinációt. Óvodás és alsó tagozatos gyermekeknek egyaránt ajánlom.

            A játékhoz szükségünk lesz: orvosi pálcikára – spatulára, celluxra, ollóra, ceruzára, fekete filcre, különféle mintájú sütiszaggatóra, színes festékre, ecsetre.

A feladat menete:

1.) Tegyünk egymás mellé 4-8 darab spatulát, annak függvényében, hogy hány darabos puzzlet készítünk. Az egymás mellé helyezett spatulákat celluxozzuk össze, hogy ne jöjjenek szét, amikor majd rajzolunk rájuk.

2.) Az összeragasztott spatulákat fordítsuk meg, és ceruzával rajzoljunk rá egyszerű alakzatokat – háromszöget, kört, csillagot, szívet, állatokat. A rajzoláshoz használhatunk sütiszaggatókat is, így a gyermekünket is be tudjuk vonni a játékkészítésbe.

3.) Amikor rárajzoltuk a mintákat a spatulára, fessük be a mintákat. Miután megszáradt a festék, fordítsuk meg a képünket, és vegyük le a celluxot, és szedjük szét darabjaira a képet.

4.) Az elkészült puzzle-khez készítsünk mintakártyát is, hogy az elején a gyermekünk tudja nézni, hogy mit kell kiraknia. A mintakártyát nézheti a gyermek a telefonból is, de ha van rá lehetőségünk, akkor jobb, ha kinyomtatjuk azokat.

5.) Játék menete:

– Válasszuk ki, hogy melyik puzzlet rakja ki a gyermekünk, és annak a képét mutassuk meg neki, majd közösen beszéljük meg, hogy mi van a képen.

– Adjuk oda a gyermeknek a kiválasztott a puzzlet, és kérjük meg, hogy rakja ki a kép alapján.

– Szóbeli utasításokkal segítsük őt a kirakásban, adjunk neki támpontokat, pl. hogy figyelje az alakzat körvonalát, az segít a kirakásban.

– Nagyobb gyermek megpróbálhatja mintakártya nélkül is kirakni a képet.

Jó játékot! 🙂

Készítette: Sebők Salome

Mi van a pohár alatt?

Ez a játék fejleszti az emlékezetet. Szükséges hozzá a gyermek emlékezeti képességétől függően 3-7 darab különböző színű műanyag pohár, vagy doboz, és ugyanennyi különböző tárgy. Ezek legyenek akkora méretűek, hogy beférjenek a lefordított poharak/dobozok alá.

Rakjuk ki a tárgyakat sorban egymás mellé az asztalra. A gyermek nevezze is meg ezeket. Majd balról az első tárgyra tegyünk egy lefordított poharat, és közben fogalmazzuk is meg, amit csinálunk, pl.: „ A csigára ráteszem a kék poharat.” Vissza is kérdezhetünk: „Mi van a kék pohár alatt?” Ezután ugyanígy tegyünk a többi tárgy estében is. Amikor mindet letakartuk, mondassuk el a gyermekkel sorban az elsőtől kezdve, melyik színű pohár alatt melyik tárgy található. Ha nem emlékezne valamelyikre, vegyük el a poharat, nézze meg újra a tárgyat.

Ezután sokféle módon játszhatunk tovább. Egy alkalommal csak egy vagy két játékmódot próbáljunk ki! Játékvariációk:

  • A gyermek csukja be a szemét, közben egy poharat a tárggyal együtt vegyünk el. Ezután nyissa ki a szemét, és próbálja megmondani, melyik színű pohár hiányzik, és alatta milyen tárgy volt. Ha nem tudná, segíthetünk neki azzal, hogy a tárgy egy tulajdonságát megnevezzük, pl. fehér színű volt, vagy négy kereke van. Ha megmondta a hiányzót, tegyük vissza a poharat a tárggyal az eredeti helyére, majd a leírt módon egyesével mindet vegyük el. 
  • Beszéljük meg újra, milyen sorrendben vannak a poharak, és mik vannak alattuk. Vegyük el az összes poharat a tárgyakkal. A gyermek próbálja meg először a poharakat visszahelyezni jó sorrendben, majd ezután a tárgyakat is tegye be a megfelelők alá.
  • Gyűjthetünk még az eredetihez hasonló tárgyakat. Tegyük ezeket a poharak alól kivett tárgyakkal együtt egy dobozba, és a gyermeknek kell kiválogatnia, melyek voltak a poharak alatt lévők. Ebben az esetben nem csak a tárgyra, hanem annak a tulajdonságára is emlékeznie kell (pl. a lila és a kék kisautó közül az utóbbi volt a sárga pohár alatt).
  • Mondjuk el a gyermeknek, hogy mialatt ő becsukja majd a szemét, megváltoztatunk valamit a poharakon/az alattuk lévő tárgyakon. Egyszerre csak egy dolgot változtassunk! Például egy poharat a sorban máshová helyezhetünk; vagy két poharat a tárgyukkal együtt megcserélhetünk; vagy a poharak az eredeti sorrendben maradnak és kettő alatt a tárgyat cseréljük fel; ill. az egyik pohár alatt a tárgyat egy hasonló, de más dologra kicserélhetjük (pl. műanyag kiskutyát műanyag cicára, vagy kék színű kisautót pirosra). Miután a gyermek kinyitotta a szemét, figyelje meg, mi változott (ha a tárgyakkal kapcsolatban változtattunk, akkor emelje is fel a poharakat).

Készítette: Kolozs Ildikó

Kié lesz a leghosszabb tésztakígyó?

Ez a játék egy nagyon izgalmas, kevés eszközt igénylő társasjáték. Fejleszti a finommotorikát, a szem-kéz koordinációt, a vizuális figyelmet, és gyakorolható vele a számlálás is.

Elsősorban óvodás gyermekeknek ajánlom, de szerintem idősebbeknek is nagyon jó móka.

            A játékhoz szükségünk lesz: csőtésztára – 30-40 db-ra, attól függően, hogy hányan játsszuk a játékot; a játékosok számával megegyező cipőfűzőre, vagy olyan fonalra/spárgára, amire könnyen fel tudjuk fűzni a tésztákat; valamint dobókockára.

            A feladat menete:

1.) Rakjuk ki a tésztákat az asztal közepére. Amennyiben nem egyszínű a terítőnk, és nem látszódik rajta jól a tészta, akkor használjunk valamilyen egyszínű tálcát, vagy színes papírt alátétként, amin jobban látszódnak a tészták.

2.) A játékosok üljenek le az asztal köré, és tegyen mindenki maga elé egy cipőfűzőt/fonalat, amire majd a tésztákat fűzi.

3.) Tegyük az asztal közepére a dobókockát, és kezdődhet a játék.

            Játék menete:

1.) A kezdő játékos dobjon egyet a dobókockával, és fűzzön fel annyi tésztát a fonalára, amennyit dobott a kockával.

2.) Ezt követően sorban dobjon és fűzzön a többi játékos is addig, amíg van tészta az asztal közepén.

3.) Amikor elfogyott az összes tészta az asztalról, mindenki számolja meg, hogy hány darabból áll a tésztakígyója.

4.) A játékot az nyeri, akinek a leghosszabb tésztakígyót sikerült elkészítenie.

Jó játékot! 🙂

Készítette: Sebők Salome

Szó- és mondatszétválasztó

Az alábbi feladatokban a szóköz nélkül felsorolt szavakat, és a szóköz nélkül leírt mondatokat kell leírnod helyesen. Mit tehetsz, ha elakadsz? 1. Válaszd szét először azokat a szavakat, amiket értesz, és amiben biztos vagy, ha lemásoltad őket, át is húzhatod, így a figyelmed már csak a maradék szavakra fog irányulni, és könnyebb lesz megértened őket. 2. Ha az előző módszer nem segített, kérj meg valakit, hogy olvassa fel a szavakat, mondatokat neked, és az alapján válaszd szét őket!

Szó-szétválasztó: tagold szavakra a sorokat!

Egy szótagos szavak:

kúttökköttagsőttértörténytőrvet______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Két szótagos szavak:

szitanyitótanyabutatetőbetűtovasétatetűsüti____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Két szótagos, hosszabb szavak:

lakattavasztalánpataktasakkabátszüretteniszmotortorok___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mondat-szétválasztó: tagold szavakra a mondatokat!

Akaticásterítőtteszemazasztalra.______________________________________________________________________________________

Tomikítűnőbizonyítványáértasztalifocitkapott.___________________________________________________________________________________________________________________________________

Teritörpéneköltözvemulattattaagyerekekettanításután.___________________________________________________________________________________________________________________________

Atáltoselvarázsoltaazóriásokatésbelőlüktörpéklettek._____________________________________________________________________________________________________________________________

Haválaszthatnékhogyhováutazomtalálomrarámutatnékatérképenegypontra.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Készetette: Szekeres Veronika

forrás: Kárpáti Tamásné, Tasnádyné Pap Zsuzsanna, Vajda Sándorné: Betűről betűre olvasásfejlesztő füzetek 1., Krónika Könyvkiadó, Budapest

Játék a betűkkel

Most több, az ABC betűivel könnyen játszható játékötletet fogok bemutatni.

            Ezek a játékok segítik, hogy a gyermekünk könnyebben elsajátítsa a betűk írott és nyomtatott formáját, gyakorolható velük a szóalkotás, az összeolvasás. Fejlesztik a figyelmet, a vizuális megfigyelőképességet, az emlékezetet, a gondolkodást.

            Szükséges eszközök: az ABC betűi kinyomtatva, több formában – nagy/kis nyomtatott betűk; nagy/kis írott betűk

Lehetséges játékok:

1.) Memóriajáték

            Az ABC betűivel játszhatunk klasszikus memóriajátékot. A gyermekünk életkorához igazítsuk, hogy hány pár betűvel játszunk egyszerre. Érdemes először csak 10 pár betűvel játszani, és később folyamatosan növelni a párok számát.

A párokat többféleképpen is variálhatjuk:

– nagy nyomtatott betű és a párja is nagy nyomtatott

– nagy nyomtatott betű, a párja kis nyomtatott

– nagy nyomtatott betű, a párja nagy írott

– nagy nyomtatott betű, a párja kis írott

– kis nyomtatott betű, a párja is kis nyomtatott

– kis nyomtatott betű, a párja kis írott

– kis nyomtatott betű, a párja nagy írott

– nagy írott betű, a párja is nagy írott

– nagy írott betű, a párja kis írott

– kis írott betű, a párja is kis írott

2.) Szókirakó

            Az ABC betűiből a gyermek életkorához és egyéni képességeihez igazodva rakjunk ki különböző hosszúságú szavakat, melyeket neki is ki kell raknia. Először ugyanolyan típusú betűket használjunk mi is és a gyermekünk is a kirakáshoz, később viszont már játszhatjuk úgy, hogy mi kirakjuk nyomtatott betűkkel, a gyermekünk pedig írottan vagy pedig fordítva.

            A szókirakó egyik másik változata, amikor mi már nem rakjuk ki a szót, hanem csak mondjuk, hogy mit rakjon ki a gyermekünk.

Jó játékot! 🙂

Készítette: Sebők Salome

Kincskereső játék

Ezt a játékot nagycsoportos óvodásoknak és kisiskolásoknak ajánlom. Ketten lehet játszani, hasonlít a torpedóhoz. Szükséges, hogy a gyermek értse síkban az alatta, felette, balra, jobbra, közötte fogalmát. A játék fejleszti a vizuális észlelést, a kereső szemmozgást, a síkban való tájékozódást, a kommunikációt (kérdésfeltevés, relációszavak gyakorlása, beszédértés).

Mindkét játékosnak szüksége lesz egy-egy játéktáblára, melyen egy táblázat van. Ezeket saját kézzel is meg lehet rajzolni, vagy számítógépes programmal szerkeszteni, vagy a csatolt dokumentumból a megfelelőt kiválasztva kinyomtatni. A táblázat celláinak számát a gyermek életkorának és képességeinek megfelelően határozzuk meg!  Minél több van, annál hosszabb ideig tart a játék. A cellák méretét igazítsuk a gyermek közeli látásteljesítményéhez, ne legyenek túl kicsik, se túl nagyok, mert így nehéz átlátni az egészet. Átlósan minden második négyzetbe rajzoljunk egyszerű, a gyermek számára jól felismerhető figurákat vastagabb filctollal! Keressünk a konyhában kisebb, ehető finomságot (pl. mazsola, drazsé, gabonapehely…), majd kezdődhet is a játék.

Üljünk szembe a gyermekkel, és valamit tegyünk a játéklapjaink közé, hogy ne lehessen látni egymásét. A játék neve utal arra, hogy a szülő 3-5 darab (a számot előre mondjuk el a gyermeknek) finomságot rejt el az üres mezőin, a gyermeknek pedig ezeket  kell megtalálnia úgy, hogy kérdéseket tesz fel a „kincs” helyére vonatkozóan, pl. „A kincs a csiga alatt van?” „A kincs a perec jobb oldalán van?”. Ha megtalált egy finomságot, azt megeheti, és a játéktábláján körrel jelölheti annak a helyét; ha nincs a kérdéses helyen semmi, akkor x-et tehet oda, vagy bármely más módon is jelölheti azt. Később cserélhetnek szerepet is, a gyermek rejti el a „kincseket”, és a szülő tesz fel kérdéseket.

Ha nincs étvágyunk, lehet úgy is játszani, hogy az egyik fél „aranytallérokat” rajzol a papírjára, a másiknak pedig ezeket kell megtalálnia.

Örömteli játékot kívánok!

Kolozs Ildikó