BINGO játék – járművek + állatok

Ez a játék egy járműves – állatos BINGO játék, amely fejleszti a figyelmet, a vizuális észlelést, valamint a hallási figyelmet. Óvodás és alsó tagozatos gyermekeknek egyaránt ajánlom. Játszható egyedül, de akár 5-en is, egymás ellen.

            A játékhoz szükségük lesz: a mellékelt feladatlapok közül annyira, ahányan játszani fogják a játékot;  személyenként kb. 15 kupakra (a kupakot helyettesíthetjük akár tészta vagy babszemekkel is); és a feladatlapon szereplő állatok illetve járművek hangjaira.

A hangokhoz én a két mellékelt telefonos alkalmazást töltöttem le a telefonomra, mindkettőben meg lehet jelölni azokat a hangokat, amelyeket használni akarunk, így tulajdonképpen az alkalmazásban egy mappán belül megtalálhatóak a szükséges hangok.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.premiumsoftware.vehiclesandcars

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dream_studio.animalsounds

A feladat menete:

            1.) Nyomtassanak ki a mellékelt feladatlapokból annyit, ahányan játszani fogják a játékot. Ha van laminálási lehetőségük, akkor akár be is laminálhatják azokat, úgy azok még tartósabbak lesznek.

            2.) Készítsenek ki az asztalra személyenként kb. 15 kupakot, vagy tésztát/babot, ezek jelölők lesznek.

            3.) Töltsék le telefonra/laptopra/tabletre a feladatlapon szereplő járművek és állatok hangját, de akár önök is utánozhatják azokat.

Játék menete:

–  a játékosok üljék körbe az asztalt és mindenki tegyen maga elé egy feladatlapot, illetve kb. 15 jelölőt

– a legelső játék elején beszéljék meg közösen, hogy milyen járművek és állatok vannak a feladatlapon, hogy mindenki biztosan tudja, hogy mi micsoda (mindegyik feladatlapon ugyanaz a 10 állat és 10 jármű van, csak más sorrendben)

– beszéljék meg, hogy ki lesz a játékvezető, az ő feladata lesz a hangok lejátszása

– a játékvezető játsszon le egy hangot, a játékosok pedig tegyenek egy jelölőt annak az állatnak vagy járműnek a képére, aminek a hangját hallották, majd jöhetnek az újabb hangok

– a hangok lejátszási sorrendje a játékvezetőre van bízva

– a játék egészen addig megy, amíg valakinek nem lesz egymás mellett vízszintesen vagy függőlegesen 4 darab jelölője

            A játékot játszhatják többféleképpen, akár hangok nélkül is. Ilyenkor az egyik lehetőség, hogy a játékvezető tulajdonságokat mond a feladatlapon lévő járművekről illetve állatokról, és azok alapján kell kitalálnia a játékosoknak, hogy miről van szó, majd pedig a megfelelő helyre tenni egy jelölőt.

            Egy másik, és egyben könnyebb lehetőség pedig, ha egy feladatlapból kivágjuk a 10 jármű és 10 állat képét, és azokat összekeverve, lefordítva az asztal közepére tesszük. Ennél a verziónál a játékosok sorban, egymás után húzzanak fel 1-1 kártyát a pakliból, és a felhúzott jármű/állat képére tegyenek rá egy jelölőt. A jelölőt mindig minden játékos tegye a saját feladatlapján a megfelelő helyre, és ne csak az, aki felhúzta az adott kártyát.

Jó játékot! 🙂

Sebők Salome

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük