Kinek ajánlott? Felső tagozatosoknak, de módosításokkal kisebbek is játszhatják.
Mit fejleszt? A síkban való tájékozódást több szempont figyelembevételével, mátrixokban gondolkodást, vizuális gondolkodást.
Hogyan kell játszani?
Mindkét játékos előtt két 10×10-es négyzetrács van. Egyiken a saját hajói vannak, a másikon a párjától elszenvedett lövéseket jelöli. Fontos, hogy egymás tábláját nem láthatják!
Először a saját hajókat kell felrajzolni az egyik táblára: egy egymezős, egy kétmezős, egy hárommezős, egy négymezős és egy ötmezős hajót. A játékot lehet nehezíteni a hajók formájával, és egyszerűsíteni a hajók számával.
A játék menete: az egyik játékos -a támadó- mond egy pozíciót (pl. C8). A védekező játékos megnézi a saját hajói között, hogy azon a mezőn van-e hajója, és ennek megfelelően válaszol. Ha nincs: nem talált. Ha van: talált. Ha van, és azzal a hajó összes mezőjét kilőtte a támadó: talált, süllyedt. Ez után cserélnek, az eddig védekező játékos támad, egészen addig, amíg valamelyiküknek az összes hajója el nem süllyed.
Alacsony látásélesség esetén ne a hagyományos négyzetrácsos papírlappal játsszanak, hanem rajzoljanak nagyobb méretben egy kontrasztos rácsmezőt! Ebben az esetben játszhatnak először kisebb területen, kevesebb hajóval. Látótérproblémák esetén inkább a kontrasztosságra, és ne a túlzott méretnövelésre törekedjenek.
Nagycsoportos óvodások, kisiskolások is torpedózhatnak, ha kisebb területen játszanak, és a számok, betűk helyét valamilyen szimbólummal, színnel helyettesítik.
Készítette: Szekeres Veronika