Ezt a játékot nagycsoportos óvodásoknak és kisiskolásoknak ajánlom. Ketten lehet játszani, hasonlít a torpedóhoz. Szükséges, hogy a gyermek értse síkban az alatta, felette, balra, jobbra, közötte fogalmát. A játék fejleszti a vizuális észlelést, a kereső szemmozgást, a síkban való tájékozódást, a kommunikációt (kérdésfeltevés, relációszavak gyakorlása, beszédértés).
Mindkét játékosnak szüksége lesz egy-egy játéktáblára, melyen egy táblázat van. Ezeket saját kézzel is meg lehet rajzolni, vagy számítógépes programmal szerkeszteni, vagy a csatolt dokumentumból a megfelelőt kiválasztva kinyomtatni. A táblázat celláinak számát a gyermek életkorának és képességeinek megfelelően határozzuk meg! Minél több van, annál hosszabb ideig tart a játék. A cellák méretét igazítsuk a gyermek közeli látásteljesítményéhez, ne legyenek túl kicsik, se túl nagyok, mert így nehéz átlátni az egészet. Átlósan minden második négyzetbe rajzoljunk egyszerű, a gyermek számára jól felismerhető figurákat vastagabb filctollal! Keressünk a konyhában kisebb, ehető finomságot (pl. mazsola, drazsé, gabonapehely…), majd kezdődhet is a játék.
Üljünk szembe a gyermekkel, és valamit tegyünk a játéklapjaink közé, hogy ne lehessen látni egymásét. A játék neve utal arra, hogy a szülő 3-5 darab (a számot előre mondjuk el a gyermeknek) finomságot rejt el az üres mezőin, a gyermeknek pedig ezeket kell megtalálnia úgy, hogy kérdéseket tesz fel a „kincs” helyére vonatkozóan, pl. „A kincs a csiga alatt van?” „A kincs a perec jobb oldalán van?”. Ha megtalált egy finomságot, azt megeheti, és a játéktábláján körrel jelölheti annak a helyét; ha nincs a kérdéses helyen semmi, akkor x-et tehet oda, vagy bármely más módon is jelölheti azt. Később cserélhetnek szerepet is, a gyermek rejti el a „kincseket”, és a szülő tesz fel kérdéseket.
Ha nincs étvágyunk, lehet úgy is játszani, hogy az egyik fél „aranytallérokat” rajzol a papírjára, a másiknak pedig ezeket kell megtalálnia.
Örömteli játékot kívánok!
Kolozs Ildikó