Iskolás gyermekeknél már alsó tagozat végén előkerül a vonalzó használata. Gyengénlátó gyermekeknél nem kérhető számon a milliméter pontos ábrázolás, azonban koordináta rendszert, egyszerű grafikai ábrákat rajzolni nekik is tudni kell.
Erre jó gyakorlás lehet a következő rajzos feladat. Én gyengénlátós matematikafüzetet, közepesen vastag fekete filctollat és vonalzót használtam hozzá. Mivel a vonalzón nem minden gyermek látja jól a centiméterek bejelölését sem, így nálam egy egység egy négyzetrács (tehát a vonalzó tényleg csak az egyenes húzásához kell).
Először rajzoljuk meg két egyenes találkozásából a koordinátarendszerünket (minden irányban egyforma hosszú legyen! Jelöljük meg a vonalon az egységeket minden kis négyzetnél! Majd a legfelső pontot kössük össze a rá merőleges tengely első pontjával. Aztán a másodikat a másodikkal, harmadikat a harmadikkal és így tovább. Segítenek a képek!
Ha kész, akkor fordítsuk el a lapot 90 fokkal, és kezdjük újra, fentről lefelé. Ha az összes vonalat meghúztuk, minden második négyzetet beszínezhetünk.
Készítettem többféle ábrát is, a módszer ugyanez, csak a forma más.
Kellemes időtöltést hozzá!
Készítette: Némethné Izer Szilvia